Συνάντηση του Λογοτέχνη-Ιστορικού κ. Αγαθοκλή Αζέλη με τους μαθητές και τις μαθήτριες του Β1

Tην Τρίτη 14 Μαΐου 2024 ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης Φιλολόγων Τρικάλων, Δρ. Αγαθοκλής Αζέλης, με την ιδιότητα του Φιλολόγου-Λογοτέχνη επισκέφτηκε το Σχολείο μας μετά από πρόσκληση της γράφουσας Αλεξάνδρας Δάντσικα, και για ένα δίωρο με μια διάθεση παιχνιδιού μύησε στο μαγικό κόσμο των λέξεων, των εικόνων, και των ήχων που αυτές αφήνουν ή δημιουργούν τους μαθητές του τμήματος Β1.
Με αφετηρία το σονέτο του Λ. Μαβίλη “Καλλιπάτειρα”, τυπικό δείγμα της παραδοσιακής ποίησης, κατέδειξε στους μαθητές/τριες αφενός ότι η ποίηση είναι μια προσωπική δημιουργία μέσω της οποίας καθένας εκφράζει τις ενδόμυχες σκέψεις του, τον τρόπο με τον οποίο βλέπει ή αντιλαμβάνεται τον κόσμο γύρω του, αφετέρου τα χαρακτηριστικά εκείνα που καθιστούν ένα ποίημα παραδοσιακό.
Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε ομάδες και αποπειράθηκαν να «αποδομήσουν» το ποίημα του Μιχάλη Γκανά «Γυάλινα Γιάννινα». Η «αποδόμησή» του έγινε σταδιακά και με την ενθάρρυνση και καθοδήγηση του κ. Αζέλη. Αρχικά μια μαθήτρια διάβασε στην ολομέλεια το ποίημα και όλοι κλήθηκαν να εντοπίσουν τις πιθανές ομοιότητες και διαφορές του με το σονέτο του Λ. Μαβίλη.
Ακολούθως ζητήθηκε από τις ομάδες να εντοπίσουν τα σχήματα λόγου του συγκεκριμένου ποιήματος και να μετατρέψουν τον ποιητικό-μεταφορικό λόγο σε κυριολεκτικό-πληροφοριακό.
Στην προσπάθειά τους να ανταποκριθούν σ’ αυτή την πρό(σ)κληση, μοιράστηκαν ιδέες, σκέψεις, συναισθήματα, εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά, αντιλήφθηκαν τη λειτουργία της ποιητικής χρήσης της γλώσσας, προβληματίστηκαν και διαπίστωσαν ότι η ποίηση συνιστά έναν ιδιαίτερο τρόπο αντίληψης του συγκεκριμένου και του αφηρημένου, θεατού και αθέατου, προσδιορίζει το συναίσθημα, παρηγορεί, εξυψώνει, ευχαριστεί, ενώ παράλληλα διαπαιδαγωγεί.
Το αποτέλεσμα ήταν ένα ζωντανό συμμετοχικό ποιητικό συμβάν μέσα στην τάξη, που «συμπαρέσυρε» ακόμη και τα πιο διστακτικά παιδιά.
Έτσι, δυο ηπειρώτες ποιητές, ο Μιχάλης Γκανάς και ο Αγαθοκλής Αζέλης «συναντήθηκαν» στα «Γυάλινα Γιάννινα» μ’ έναν τρόπο πρωτότυπο, ενώ οι μαθητές και οι μαθήτριες απόλαυσαν τούτη τη συνάντηση.
Τον ευχαριστούμε θερμά γι’ αυτή την εμπειρία.
Δάντσικα Αλεξάνδρα
ΠΕ02 (Φιλόλογος)