Στα μονοπάτια του Δάσους και της Πέτρας

Τα τμήματα του Β1 και Β4 του σχολείου μας επισκέφτηκαν την Παρασκευή 29 Μαρτίου 2024 το παραδοσιακό χωριό του Κισσάβου, το Μεγαλόβρυσο, και κατηφόρισαν μέχρι την Αγιά στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος του ΚΕΠΕΑ Ελασσόνας «Στα μονοπάτια του δάσους και της πέτρας».
Στο Γυμνάσιο της Αγιάς μας περίμενε ο κ. Κώστας, ο υπεύθυνος του προγράμματος.
Ανεβήκαμε με το λεωφορείο σε ύψος 600 μ. στο Μεγαλόβρυσο, την παλιά Νιβόλιανη που στα σλαβικά σημαίνει «ουράνια πόλη». Πραγματικά αγναντέψαμε το Αιγαίο πέλαγος, τον κάμπο της Αγιάς, το Μαυροβούνι και το Πήλιο. Αφού ξεδιψάσαμε στη βρύση της πλατείας κατηφορίσαμε σε ένα καλντερίμι 3,5 χλμ. μέχρι την Αγιά. Αν και είμαστε ακόμη στην αρχή της Άνοιξης η φύση ικανοποίησε όλες τις αισθήσεις μας … πλούσια χλωρίδα, πολύχρωμα αγριολούλουδα, μοσχομυριστή ρίγανη, κελάρυσμα του γάργαρου νερού… Κάποιες μαθήτριες δεν αντιστάθηκαν στο κάλεσμα της φύσης και έφτιαξαν όμορφα μπουκέτα με αγριολούλουδα για τις μητέρες τους.
Σταματήσαμε σε ένα ξέφωτο για ένα σύντομο αλλά διαφορετικό μάθημα Γεωγραφίας. Στις ερωτήσεις του κ. Κώστα οι μαθητές κα οι μαθήτριες προβληματίστηκαν αρκετά αλλά τελικά μέσα σε πνεύμα συνεργασίας το μάθημα ολοκληρώθηκε με επιτυχία αποσπώντας εξαιρετικούς επαίνους από τον υπεύθυνο του προγράμματος.
Στο εκκλησάκι της Αγίας Τριάδας κάναμε στάση για ξεκούραση. Αφού προσκυνήσαμε την εικόνα συνεχίσαμε την πεζοπορία μας. Ο ήχος του νερού ήταν διάχυτος και γινόταν όλο και πιο έντονος μέχρι που συναντήσαμε ένα πλατύ ρυάκι που έκοβε το μονοπάτι στα δύο αλλά το περάσαμε χωρίς να βραχούμε υπό την καθοδήγηση του κ. Σιούτα.
Στο τέλος του μονοπατιού φάνηκαν τα πρώτα σπίτια της Αγιάς. Πίσω αφήναμε τα μονοπάτια του δάσους και της πέτρας και μπροστά μάς υποδεχόταν η πόλη με τα όμορφα μαγαζάκια στην κεντρική της πλατεία, όπου απολαύσαμε καφέ, αναψυκτικά και φαγητό.
Χαρούμενοι πήραμε τον δρόμο της επιστροφής φτάνοντας στα Τρίκαλα αργά το μεσημέρι.